Viikonloppu on ollut tosi harmaa, synkkää, sumuista, ei auringon pilkahdustakaan. Vaikuttaa kyllä heti sekä minuun, että koiriin. Tänään koirat ovat nukkuneet lähes koko päivän. Pari lenkkiä on tehty ja hieman ne ovat leikkineet, mutta muuten päivä on mennyt lepäillessä. Mä olen imuroinut, tiskannut, pessyt pari koneellista pyykkiä ja kutonut sukkaa. Kyllä, oikein luit, kutonut sukkaa! Mun suvussa ei ole enää sukankutojaa. Yleensähän se on mummo, joka kutoo kaikille lapsenlapsille sukkia, mutta mun mummo on kuollut jo 15 vuotta sitten. Äiti ei kudo, ei täditkään. Pakko siis kutoa itse omat sukat, koska talvella tulen niitä tarvitsemaan. ;o) Löysin yksinkertaisen ohjeen ja kieli keskellä suuta olen sitä toteuttanut. Aluksi oli vaikeuksia saada kaikki 5 sukkapuikkoa mahtumaan käsiin. Kun ei ole semmoisiin tottunut, niin tuntui, että ne oli koko ajan väärässä asennossa tai toistensa tiellä. Sinnikkäällä uurtamisella kuitenkin jatkoin, ja nyt olen saanut jo kantapäänkin tehtyä.

Eilen illalla olin Rajattoman 10-vuotiskonsertissa tampere-talossa. Taattua laatua, ei voi muuta todeta. Varsinkin viimeisenä kappaleena esitetty haikea kansanlaulu "Kaipaava" sai yleisön nousemaan seisomaan ja osoittamaan lopuksi kunnioitusta ja antamaan aplodeja laulajille, joiden ääni ja taidot ovat rajattomia. Ruma sana sille idiootille, joka kännykkä soi kesken tuon ihanan kappaleen loppusävelien! Mur!