Tänään oltiin agikisoissa vesisateessa. Mulla on kaksi taitavaa ja erittäin nopeaa koiraa, mutta itse olen ihan lahjaton tapaus. Blondille saatiin molemmilta radoilta hylätty tulos, Pommi sai virhepisteitä ekalta radalta 10 ja tokalta 20 pistettä. Pommin sijoitus oli ekalla radalla 5. sija ja toisella radalla 6. sija.Virheitä tuli niin paljon, etten kaikkea edes muista tai jaksa kirjoittaa. Radat oli tosi vaikeita, oikein v-mäisiä, putkeen mentiin aina siitä "väärästä" päästä.

Sateesta oli hieman haittaa. Blondi liukastui ekalla radalla puomin ylösmenossa ja hyppäsi maahan. Tokalla yrityksellä se hyppäsi taas kesken ylösnousun maahan. Tuli siis jonkinlainen kammo, lopulta mentiin tosi hitaasti ja kädestä pitäen. Tokalla radalla se rupesi kammoamaan A:ta samalla tavalla, ilmeisesti jyrkkä nousu oli sekin liukas. Muuten Blondi oli tosi hyvin mukana ja kontaktissa minuun, keskittyi täysillä eikä lähtenyt mihinkään itsekseen haahuilemaan. Kepit sujui mallikkaasti. Ekan radan lähdössä oli kolme hyppyä ja niiden jälkeen keinu suorassa linjassa. Sen jälkeen vaikea putkeen meno väärästä päästä. Me juostiin alkupätkä täysiä, ja jopa meidän valmentaja oli ääneen puhunut, että nyt tulee semmoinen lentokeinu, että Blondi ei edes voi mennä putkeen väärästä päästä, vaan se laskeutuu ilmalennolta vasta tuolla putken takana. :o) Blondin juoksi keinulle täysiä, mutta kuitenkin pysähtyi ja teki niin mallikelpoisen kontaktin keinulla kuin vain voi!!! Mä kuulin kuinka yleisö oikein veti henkeä ja kohahti, kaikki olivat jännittäneet tuota kohtaa. Ja Blonkku jatkoi matkaa siitä putken "väärästä" päästä, eli juuri mistä pitikin. Olin tosi ylpeä kirpusta!

Pommilla tuli virheitä mm. kepeiltä ja puomin kontaktilta. Pari kieltoa jostain hypyltä yms. Olin itse mennyt (kuulemma) tosi tyhmästi puomin. En ollut loppukontaktilla yhtään hiljentänyt vauhtia, päinvastoin vaan kiihdyttänyt. Pommi oli kuulemma itse jo hiljentämässä menoaan kun kontakti lähestyi, mutta sitten kun minä porhalsin ohi, sille tuli kiire hypätä perään, kontaktin yli. Että sitä osaakin olla typerä! :o(

Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen. Blondilta en odottanut edes näin paljoa, ja Pommin virheet olivat täysin minun syytäni.