Blondi on oikein kunnostautunut viime päivinä minun hermostuttamisessani ja kehitellyt itselleen jonkinlaisen eroahdistuksen. Varmaan tämä muuttaminen, siitä aiheutunut hetkellinen kaaos ja minun tämänviikkoiset iltamenoni ovat saaneet sen stressaantumaan. Se on viikon mittaan mm. tyhjentänyt lehtikorin ja silpunnut sen sisällön, pureskellut jalkalistoja, tyhjentänyt vesikupin päivittäin tassulla läiskyttämällä lattialle, jatkuvalla haukkumisella ilahduttanut naapureita ja pissannut kaksi kertaa lattialle (luojan kiitos ei sille uudelle matolle!). Blondi on koko ikänsä ollut erittäin "läheisriippuvainen", eli seuraa minua joka paikkaan ja tunkee syliin heti jos istuudun jonnekin. Itsekseen se ei leiki tai puuhastele, vaan aina pitäisi olla kaveri. Joten kai tämä oli odotettavissa ja osaksi minun oman ajattelemattomuuden seurausta.

Kaikenlaista korjaavaa/ehkäisevää toimenpidettä olen tehnyt ja tulen tekemään.

* Koirat ovat  nukkuneet lattialla muutostamme saakka. Päätin, että tämä on hyvä ajankohta laittaa ne pois sängystä, kun moni muukin asia muuttuu. Laittialla nukkuminen sujuu nyt kahden viikon jälkeen jo loistavasti. Kumpikaan ei pyri enää sänkyyn.

*Blondilla on testauksessa sitruunapanta. Sen todellista toimivuutta en pääse näkemään, haukkuminen kun on tapahtunut ilta-aikaan minun poissaolessani. Pidämme pantaa varmaan nyt pari viikkoa, jos neiti vaikka tottuisi itsenäisyyteensä siinä ajassa.

*Jalkalistojen ja naulakon kulmat on tarkoitus viikonloppuna käsitellä sellaisella pureskelunestoaineella. Se on sellaista väritöntä kamalan makuista ainetta. Uskokaa pois, se on hirveän pahaa. Olen eläintarvikeliikkeessä työskennellessä joskus maistanut sitä. ;o)

*Kaverin suosituksesta ajattelin ensi viikolla kerätä kaikki lelut pois niinä aikoina kun olen kotona. Annan siis lelulaatikon vain silloin kun olen itse lähdössä töihin tms. Jos lelut silloin olisivat halutumpia ja niillä viitsisi leikkiä yksinäänkin. Pommi kun on kovin laiska leikkikaveri. :o(

*Ajattelin myös koittaa ottaa Blondia mukaan juoksulenkille. Hermot saattaa siinä pomppimisessa ja jaloissa pyörimisessä minulla mennä, mutta opetellaan pikkuhiljaa. Sillä on ihan hirveästi energiaa, siitä oikein näkee että sen pitäisi päästä vapaana irrottelemaan. Voisimme myös mennä koirapuistoon riekkumaan jonakin hiljaisena aikana. Ehkä päivällä sitten nukuttaisi paremmin kun olisi saanut suurimmat energiavarastot tyhjennettyä.

Toivon, että tämä on vaan lyhyt ohimenevä jakso, ja asiat palautuvat pian raiteilleen. Ensi viikolla Blondilla alkaa Tapakoulu, josta alkuluennon mukaan tulee aika paljon myös "kotiläksyä". Ehkä siis tulevina viikkoina saan väsytettyä Blondia ihan uudella tavalla  - aivotyöskentelyllä.