Vappu meni ihan mukavasti, vaikka kaikkea pientä sattumusta olikin. Alkuillasta oltiin mun luona, kaveri tuli kylään ja syötiin mahamme täyteen Raclettea. Mä siinä kokkaillessa pudotin maustekurkkupurkin lattialle, ja se meni tietenkin rikki. Keräsin lasinsirpaleet roskikseen, ja imuroin ja luuttusin lattiaa. Myöhemmin olin lähdössä viemään roskista ulos. Se pussi ei meinannut tulla sieltä sangosta pois, joten tempaisin sitä oikein voimalla ja pidin toisella kädellä sankoa paikallaan. No eikös siellä pussissa ollut lasinsiru osunut mun peukaloon siinä tempoessa ja peukalosta lähti semmoinen palanen pois. Ei siis tullut vekkiä tai haavaa, vaan 0,5x0,5x0,5 cm pala puuttuu sormesta. Verta tuli kamalasti (pari tuntia) ja sattui aivan järkyttävästi. Koitin pitää sormea vesihanan alla, mutta mua rupesi pyörryttämään ja piti mennä makuulle. Joo, olen oikein äijä näissä jutuissa. :o) Pidin sitten kamalaa tuppoa sormessa koko illan ja kättä koholla. Laastaria saan käyttää varmaan pari viikkoa, eihän tuommoinen avonainen reikä kovin pian umpeen mene.

Ilmapalloja ei meidän taloudessa näkynyt tänä vappuna. Yhden pallon mun kaveri puhalsi ja ripustettiin se olohuoneen lamppuun. Pommi hyppi, vinkui, tuijotti ja yritti kaikki keinot, jotta pääsisi käsiksi palloon. Show loppui vasta kun otin ilmapallon alas ja piilotin sen vaatekaappiin. En tajunnut sen pallohulluuden ulottuvan ilmapalloihinkin. Eilen illalla ihmettelin, että miksi se makaa parvekkeen oven edessä ja haluaa mennä parvekkeelle. Päästin sen lopulta sinne ja kysyin, että mikä täällä nyt niin kiinnostaa? Pommi ampaisi samantien yhden kangaskassin luokse, kassin jonka sisällä oli sunnuntaisista treeneistä "kuivumassa" oleva jalkapallo. Vaikka olin mielestäni salakuljettanut pallon hienosti kassissa, niin jotenkin tuo palloaddikti sen tajusi ja muisti jälkikäteen.

Eilen iltapäivällä käytiin vappulounaalla Viikinkiravintola Haraldissa. Jälleen tuli syötyä maha ihan ähkytäyteen ja loppuilta menikin sohvalla torkkuessa. Vaarallisia tuommoiset seisovat pöydät, joissa saa ahdata lautasensa täyteen mitä ihanampia herkkuja. :o)