Kävin eilen uudessa kasvi- ja puutarhaliikkeessä Plantagenissa. Oli kiva paikka. Mä olen aivan surkea kukkien kanssa, ne kuolee mun käsittelyssä yleensä aina, tai sitten koirat syö ne. Mä vaan kertakaikkiaan unohdan kastella niitä, tai vaihtoehtoisesti hukutan ne liikaan veteen. Ostin keittiön pöydälle Sinikellon, ja lisäksi ostin valkoisen mosaiikkipintaisen kukkapöydän ja sen päälle suurehkon limoviikunan. Nyt on meilläkin vähän vihreetä ilostuttamassa. Tarvii käydä uudelleen toukokuussa hakemassa kukkia ja sisustusjuttuja parvekkeelle.

Tänään menen Barffista hakemaan koirille ensimmäisen barf-ruuat. Laiskana kokkaajana ja hieman herkkänä raa'an lihan ja luiden käsittelijänä aloitan nyt helpoimmasta. Tilasin siis valmista kasvismössöä, kasviskanamössöä ja jauhettuja broilerin siipiä. En ole ehtinyt vielä hirveästi tutustua aiheeseen, viikonlopuksi on siis varattuna aika kasa barf:iin liittyvää luettavaa. Sen verran kuitenkin hokasin, että tilasin nyt vaan broileria, enkä innoissani kaikkia mahdollisia erilaisia lihalaatuja. Lisäksi ilokseni huomasin, että noihin valmiisiin kasvismössöihin on lisätty lohiöljyä. Ehkä minun ei aluksi siis tarvi miettiä tuota öljyasiaa. Yritän aloittaa mahdollisimman yksinkertaisella ruokavaliolla, varmaan aluksi vaan toinen ateria päivässä barffina. Jos mulla tulee oksennus niistä silputuista siivistä, niin onneksi moni tuttu parsonisti näköjään harrastaa samaa. Voin sitten tyhjentää pakastimeni teille. :o) Mä olen muuten äärettömän herkkä oksentamaan, mm. jos joudun siivoilemaan jotain oksennuksia tai ripuleita. Viime viikonloppuna piti siivota Blondin pahoinvointioksennukset pois sen kuljetusboksista, ja kakomalla sekin homma hoitui. Koirien ykä on usein aika sulamatonta eikä siksi niin ällöä. Ihmisen oksennuksen siivous ei minulta onnistuisi oksentamatta ikinä! Taas yksi syy miksi minusta tulisi maailman huonoin äiti. (Suurkiitos muuten Kantrille, joka kävi joskus yläasteaikoina siivoamassa silloisen koirani ripulikakkoja meillä. Minä kun en kyennyt. :o))