Hhhmmmm... mitäs meille kuuluukaan? Pimeys väsyttää ja masentaa. Joulu on ihan kohta, mutta yhtään ei ole jouluinen fiilis. Tänään oli töissä jouluruokaa, edes se ei kauheasti houkutellut.

Sunnuntaina olin Rajattoman joulukonsertissa, joka oli jälleen kerran loistava. Olen ollut jo muutaman vuoden Rajaton-fani, ja aina heidän konserttinsa jaksavat yllättää positiivisesti. Nerokas ja rajaton yhtye, ei voi muuta sanoa. Konsertissa tuli hieman ikävä omaakin musisointia. Olen siis soittanut aikoinaan pianoa ja huilua, mutta vuoteen en ole koskenut kumpaankaan. Piano on kummitädilläni "hoidossa" ja huilu kellarissa pahvilaatikossa. :o(  Joskus soitin parin kaverin kanssa "bändissä", jossa oli siis edustettuna laulun lisäksi huilu ja piano. Pidimme muutama vuosi sitten vanhassa kirjastotalossa joulukonsertin sukulaisillemme ja tutuille. Harjoittelimme konserttia varten varmaan neljä kuukautta, ja se olikin tosi onnistunut  juttu. Kohtalo vei solistimme toiseen kaupunkiin, ja siihen bändimme ura tyssäsi. 

Maanantaina leivoin joulutorttuja, lämmitin glögiä ja kirjoittelin joulukortteja. Yhtä jouluiselta olisi varmaan tuntunut jos olisin tehnyt vastaavan tempun kesäkuussa takapihalla aurinkoa ottaessa. En siis pääse joulufiilikseen millään. Löysin ihania joulukortteja kirjakaupasta. Se on sellainen hienosti muotoiltu neliön mallinen ja kannessa on parsonin (tai jonkun russelin) pentu tonttulakki syvällä päässä. Kirjekuori on joulunpunainen ja läpikuultava. Yksi kortti maksoi 3 euroa, joten ihan kaikille en raski sellaista lähettää. Toivottavasti vastaanottajat osaavat arvostaa korttiaan enemmän kuin Tiimarista ostettua 10-korttia-eurolla -korttia.;o)

Eilen oltiin taas Blondin kanssa Tapakoulussa. Aiheena oli edelleen hihnakäyttäytyminen ja nyt menimme yhden harjoituksen "häiriökoirankin" kanssa. Blondi ei ole kovin intensiivinen kontaktin pitäjä, se ei siis seuraa kiltisti vieressä ja tuijota minua. Se mieluummin painelee reilun metrin minun edelläni ja välillä vaan vilkaisee tosi pikaisesti taakseen minua kohden.Tuon pikaisen vilkaisun aikana minun pitäisi ehtiä saada käsi taskuun ja nami sieltä vahvistamaan kontaktin ottamista. Nopea saa olla...