Eilen iltalenkillä kotipihassamme eteemme ilmestyi vapaana oleva suomen pystykorva, ja omistajaa ei näkynyt missään. Olin yksin koirien kanssa, tuntuu että aina kun jotain ikävää sattuu olen yksin lenkillä... Pystykorva oli agressiivinen, murisi ja hyökkäili kohti haukkuvia tyttöjä. Mua rupesi oikeasti pelottamaan, että kuinkahan tässä käy. Ei muuta kun itse siihen väliin, ja kamalaa huutoa ja hätistelyä. Koira pysyi noin parin metrin päässä, mutta ei lähtenyt. Tuntui, että huusin siinä iäsyyden, kuvittelin jo että koira on pidemmälläkin pakomatkalla ja omistaja ei tule ikinä. Lopulta semmoinen viisikymppinen mies käveli nurkan takaa rauhallisena ja vihelteli koiralleen. Minä karjuin suoraa huutoa, että "laita nyt se helvetin koirasi remmiin. Etkö idiootti tajua, että kaupunkialueella ei voi pitää koiraa vapaana". (Oli vähän hermot kireellä. :o)) Mies vastasi, että "kyllä tämä ihan hyvin tottelee". Lopulta kun pääsimme jatkamaan matkaa olin niin vihainen ja säikähtänyt, että kädet tärisi ja syke oli varmaan 180. Blondi-rassukka pelästyi taas ihan tosissaan, ja loppumatkan katseli kauhuissaan olan yli taakseen ja puskiin. Pommi ei päällisin puolin vaikuttanut erilaiselta, olisi varmaan vaan halunnut matsaamaan sen pystykorvan kanssa. Tämä oli nyt toinen kerta viikon sisään, kun saamme kärsiä tyhmien ja ajattelemattomien koiranomistajien idioottimaisuuksista. Koita siinä nyt sitten kouluttaa koiria remmikäyttäytymisessä... Pitääkö mun oikeasti lähteä joka ikisellä lenkillä jonnekin Porintien kupeen umpimetsään lenkkeilemään, ettei näin kävisi?

Niskat on ihan jumissa, ja päähän koskee. Nyt kai on jo aika myöntää itselleen ja tunnustaa, että neulomisesta se johtuu. Neuloin sunnuntaina ja maanantaina aika paljon, ja nyt on sit kamala jumitus niskoissa. Kai se sukkapuikkojen kanssa sählääminen on niin vierasta puuhaa, että jännitän hartioita ylöspäin ja pidän niskaa hassussa kulmassa. Ihan vielä en kyllä luovuta, koitan tehdä vähän kerrallaan, venytellä ja keskittyä hyvään asentoon. Olen suunnitellut tekeväni joululahjaksi villasukat ja niskahartiahuivin, kenties myös koiran villapaidan, joten ei nyt voi vaan lopettaa... :o)