Nyt on asunnon kauppakirjat allekirjoitettu ja asuntolaina sekä autolaina maksettu pois. Hetken ajan olin rikas, mutta nyt taas rutiköyhä... No kyllä sitä rahaa onneksi hieman jäi, noita menoreikiä kun tulevaisuudessa riittää. Tällä viikolla taidan mennä ostamaan kannettavan tietokoneen. Nyt kun työtkin loppuu, niin pakko hankkia kotiin kone. Kirjaston koneiden ajanvarauksia ja jonotteluja en kyllä selväjärkisenä kestä, ja kyllä tietokone uuden työn löytämisessä on aikas tärkeä tekijä.

Vaikka ehdin olla täällä töissä vasta neljä kuukautta, niin kovasti jään ikävöimään näitä ihmisiä. Juuri on oppinut tuntemaan työkavereiden luonteita paremmin, täällä kun riittää niin monenlaista hiihtäjää. On ujoa hymyilijää, röyhtäilijää, vitsiniekkaa, papupata-pölöttäjää jne.Tuntemattomammille tiedoksi, että irtisanoin itseni edellisestä työstäni (naisvaltainen toimisto) huonon ilmapiirin ja ihmiskemioiden takia. Täällä nykyisessä paikassa aloittaessani vähän jännitti, koska tällä osastolla työskentelee 40 miestä (lähinnä insinöörejä ja diplomi-insinöörejä) sekä minä. Miehet ovat kuitenkin osoittautuneet tosi mukaviksi ja ihaniksi työkavereiksi. Aina löytyy neuvojia jos esim. tietokoneen kanssa on ongelmia. Muutenkin miesporukassa työskentely on rennompaa, ei ole mitään typerää selän takana haukkumista tai katkerien vanhojen akkojen kateellisuutta ilmassa.

Minulla on yhden rekrytoimiston nettisivuille luotu sellainen käyttäjäprofiili. Olen siis syöttänyt sinne koulutus-, työkokemus- yms. tiedot ja kuvaillut millaisia töitä haluaisin ja osaisin tehdä. Tänään olin saanut siltä hakukoneelta viestin, että vapaana olisi minun profiiliani täsmäävä työpaikka. Innostuin tietysti, että kiva jos jotain mielenkiintoista olisi tarjolla. Kun menin nettisivuille katsomaan kyseistä paikkaa niin kävi ilmi, että se oli "Suunnittelijainsinööri Rolls Roycelle, asemapaikkana Rauma"! Ei siis ihan osunut kohdille minun taitojeni, asuinpaikkani tai koulutukseni kanssa. En tiedä olenko sössinyt sen profiilini jotenkin vai onko se hakukone ollut vähän huonossa terässä tänään...