Eilen oltiin Pommin kanssa agilitykisoissa Hervannassa. Osallistuimme kahteen starttiin, tavalliseen agirataan ja hyppyrataan. Ekalta radalta tuli hylätty suoritus, toiselta radalta 10 virhepistettä. Olihan se aluksi pieni pettymys, varsinkin kun treenikaverit ja muut parsontutut teki mahtavia 0-ratoja. Niitä oli hieno ja jännä katsoa, eiköhän mekin joskus vielä onnistuta. Pommi on sen verran nopea, että minä en ole aina ohjauksieni kanssa ihan ajoissa. Se kai meillä tällä hetkellä suurin ongelma on. Hieman hitaampien koirien ohjauksessa ei tarvi olla itse niin nopea juoksija. Mulla olisi siis sprinttiharjoitukset urheilukentällä paikallaan. :o)

Ekalla radalla oli kepeille vaikea kulma, ja minä en ehtinyt tai tajunnut blokata keppien toista väliä jalallani ja Pommi meni siitä sisään. Siitä meni konseptit sekaisin, ja se hylsy tuli keppien takia, kun otimme alkua useampaan kertaan alusta. Lisäksi tuli yksi kielto hyppyesteeltä, sekin minun vikaani täysin, olin väärällä puolella ohjaamassa. Toisella, hyppyradalla, Pommi pudotti yhden riman (meni tosi vinosta kulmasta), ja yhdeltä hypyltä tuli kielto. Yritin vähän vaikeaa ohjausta siinä kohtaa ja Pommi ei tajunnut oikein mitä haluan. Ei siis voi syyttää Pommia, kaikki menee kyllä omaan piikkiin. Pommi meni aivan loistavasti muuten, se ei kuumennut liikaa, juoksi kuitenkin sujuvasti ja nopeasti, katsoi ohjausta, ja oli kaikin puolin ihana. Kisatilanteen lähdössä se ei malta istua, ja katselee seisaaltaan vähän epäluuloisena yleisöön ja ympärilleen. En siis kauhean kauaksi uskalla itse mennä edelle, mutta kyllä se nytkin paikallaan pysyi kiltisti lähtölupaani saakka. Oma juoksu ja ohjaus tuntui hyvältä ja sujuvalta. Pysyin hyvin Pommin perässä ja valssikuviot sujui mielestäni hyvin. Kaiken kaikkiaan olen siis oikein tyytyväinen suoritukseemme, vaikka vielä ei sitä nollaa tullutkaan. Syyskuussa ollaan menossa ainakin kaksiin kisoihin, josko silloin vähän paremmalla onnella.