Olin tänään Halo-nimisessä liikkeessä Tammelantorin kupeessa ottamassa kauan himoitsemani tatuoinnin. Se on noin 13 cm korkea iloinen ja lempeä satuhahmon näköinen lohikäärme. Vähän kuin laulusta tuttu lohikäärme Puff, mutta tällä on pienet siivet. Se tehtiin mun vasemman lapaluun kohdalle selkään, ja lopputulos on aivan mahtava. En osannut odottaa, että se olisi noin pikkutarkka ja siisti, mutta upea on! :o) Siinä on pääasiassa vihreän eri sävyjä, keltaista, oranssia ja punaista, ja vähän sinistä ja valkoistakin. Laitan kuvan kunhan tuo nyt ensin parantuu.

Mua jännitti operaatio aikas tavalla, rupesin noin tuntia ennen jännittämään. Kerroin siitä tatuoijalle, ja hän totesi, että kerro sitten kun sun tulee huono olo. Kun jännitys katoaa, niin ihmisiä rupeaa usein oksettamaan. No, niinhän siinä kävi. En muistanut hengittää ja jännitin, ja tuli tosi huono olo. Sanoin sen ääneen, ja kuulemma noin sekunti siitä olin pyörtynyt. :o) Tatuoijamies oli tajunnut ottaa mua hartioista kiinni, niin en pudonnut lattialle. Ja toinen herra jo kantoi mulle vettä kun tulin tajuihini. Heviäijät olivat siis oikein mukavia, avuliaita ja huomaavaisia, musiikkimaku vain mättää. Aika erikoinen kokemus tuo pyörtyminen, vähän kuin olisin nukahtanut ja nähnyt unta muutaman sekunnin. Muistan nähneeni siis kuvia jostain tarinasta. Tämä tapahtui siis noin kymmenen minuuttia aloittamisen jälkeen, loppuaika sujuikin kommelluksitta.

Aluksi tehtiin kuvan ääriviivat. Ne tehdään ohuemmalla neulalla, ja se sattuu enemmän, vähän sillai viiltää. Mutta ei tosiaankaan niin paljoa, että se pyörryttäisi tai että tulisi edes vedet silmiin. Itse kuvan "värittäminen" ei ollut niin kivuliasta. Loppudesinfiointi oli varmaankin se kivuliain osuus. :o) Nyt kuvan päällä on vaseliinia ja elmukelmua kiinnitettynä maalarinteipillä. Se pitää sen tarpeeksi kosteana ja estää hieman tahrimista. Nyt meinaan sieltä tulee pihalle kudosnesteitä ja ylimääräisiä värejä yms. Kelmua pitäisi pitää pari päivää, pestä ja rasvata kuvaa ja vaihtaa kelmua kolmesti päivässä. Kaiken kaikkiaan olen tosi tyytyväinen, ja tietty jäin koukkuun. Nyt vaan miettimään aihetta ja paikkaa seuraavalle kuvalle. ;o)