Huomenna on vapaapäivä, kivaa! Mun mielestä työviikot saisivat aina olla neljäpäiväisiä. Tänään on illalla agilitytreenit, toivottavasti ei sataisi kauheasti. Voitais jäädä treenien jälkeen maalaismetsiin lenkkeilemään ja koirat voisivat juosta tyhjällä kentällä sydämensä kyllyydestä, kun ei ole kiire kotiin nukkumaan. Viime viikon treeneistä jäi yksi ohjausliike hieman mietityttämään, saa nähdä onko tänään mahdollisuus kokeilla sitä uudestaan. Mulla on välillä vähän putkiaivot agikentällä. Kun on kerran päättänyt, että ohjaan tuon kohdan tällä tavalla, niin sitten sitä vaan yrittää ja yrittää, vaikka ehkä jokin toinen ohjaustapa olisi toimivampi. Varsinkin Blondin kanssa pitäisi vaan kokeilla useita eri tapoja, jos ei siis meinaa parilla yrittämällä joku tyyli toimia. Olen luvannut itselleni, että ensi viikolla otan ohjelmaani koirien agilitylisenssien hankkimisen ja ilmoitan Pommin pariin agikisoihin (Tampere ja Nokia), molemmat  kesäkuussa.

Eilen mulla oli jälleen uintipäivä. Järviveden lämpö on jo 7,5 astetta. Nopeasti se lämpenee. Nopeasti on myöskin lehdet puhjenneet puihin ja ötökät ilmestyneet ilmatilaan. :o) Tulisi vaan pian oikein kunnon kesä, että saisi pitää sandaaleja ja kesämekkoja.

Tänä kesänä mulla onkin melkein "oikea" kesäloma, eli lomaa on kertynyt 3 viikkoa ja 4 päivää. Viime kesänä mulla ei ollut kesälomaa lainkaan, joten kyllä tuo jo tarpeeseen tulee... Joudun pitämään sen kahdessa osassa, mutta ei se mitään. Ekan pätkän pidän heinäkuun alussa, ja loput elokuun puolessa välissä. Ollaan vuokrattu T:n kanssa elokuulle viikoksi itä-Suomesta ihana kesämökki suurella tontilla järven rannasta. Siellä me sitten mökkihöperöidytään ja koirilta unohtuu kaikki käytöstavat, kun saavat juosta ja uida viikon vapaana. Tarvii nyt muistaa nauttia lomasta, kun  ensi kesänä ei varmaankaan taas ole mahdollisuutta näin pitkään palkalliseen lomaan. Olen ajatellut ruveta katselemaan uutta työpaikkaa, semmoisia "oikeita" koulutustani vastaavia töitä. Ja vaikka täällä jatkaisinkin, niin silti minulla on ensi kesänä vajaa kesäloma. Mun työsuhde kun alkaa taas syyskuun alusta ikäänkuin 0-tilanteesta, aloitan uutena työntekijänä vanhassa hommassani. Mukavaa kikkailua!